Mgr. Barbora Janoudová
Barbora je speciální pedagožka, celostní terapeutka, poradkyně, mentorka, koučka a lektorka v jednom. Všechny tyto role jí pomáhají naplňovat její poslání – pomáhat lidem na jejich cestě životem.
Barbora vystudovala střední zemědělskou školu se zaměřením na agropodnikání, což jí poskytlo solidní základ ve znalostech týkajících se zemědělství, péče o zvířata a ekonomiky. Během svého studia absolvovala dvouletou praxi na veterinární ošetřovně malých zvířat, kde se naučila základy veterinární péče a získala mnoho cenných praktických zkušeností v tomto oboru. Kromě toho se účastnila několika kratších praxí jako asistentka veterináře velkých zvířat, což jí umožnilo získat vhled do specifik veterinárně péče u koní a dalších hospodářských a dokonce i velkých exotických zvířat.
Navzdory jejímu původnímu záměru pokračovat v této oblasti ji osud zavedl jiným směrem. Neočekávaná nabídka ji přivedla na zahradnické učiliště pro žáky s kombinovaným postižením. Tato pracovní zkušenost byla podmíněna dalším studiem v tomto oboru, a tak nejdříve vystudovala na VŠ speciální pedagogiku zaměřenou na vychovatelství a následně speciální pedagogiku se zaměřením na poradenskou a diagnostickou činnost. V průběhu své kariéry se Barbora zúčastnila, a stále zúčastňuje, mnoha specializačních kurzů a seminářů, což jí neustále rozšiřuje její odborné znalosti a dovednosti.
Pracovala na několika různých místech, kde sbírala cenné pracovní i životní zkušenosti. Tyto zkušenosti jí pomohly spojit její zájem o zvířata a děti a využít je na poli terapie. Barbora se během 17 let působení v oboru naučila kombinovat tradiční i netradiční přístupy, čímž dokáže pracovat efektivně a inovativně.
Barbora má sama vysokofunkční AS a ADHD, a proto vidí svět trochu jinak, což má vliv i na její pojetí terapie. Dává jí to jedinečnou schopnost skutečně porozumět potřebám a výzvám, kterým čelí děti i dospělí s neurovývojovými poruchami. Díky tomu se s nimi dokáže lépe ztotožnit a nabídnout jim tak podporu, která je pro ně skutečně užitečná.
Má dceru Amálku, která je pro ni velkou učitelkou a denně jí poskytuje cenné lekce. Amálka Barboru neustále inspiruje k dalšímu vzdělávání, zejména v oblasti respektujících výchovných a vzdělávacích směrů, a k soustavnému osobnostnímu rozvoji.
Ve volném čase, pokud se zrovna nevěnuje rodině nebo zvířatům, se toulá přírodou, odpočívá u sledování svých oblíbených seriálů nebo čte knihy… většinou tedy zase ty s odbornou tematikou.
Další vzdělávání, které Barbora absolvovala:
- Jezdecká licence – ČJF
- Canisterapeutický kurz + zkoušky canisterapeutického psa a následná přezkoušení týmu – Anitera o.p.s.
- Reiki (I, II a III Master) s výukou základů tradiční čínské medicíny – Ing. Zdeňka Kučerová
- Intuitivní diagnóza a mentální léčba – Sindy Katayama
- Základní kurz TČM – Most ke zdraví
- Výběr produktů Energy podle principů TČM – MUDr. Alexandra Vosátková
- Veterinární preparáty Energy a jejich využití pro zvířata – MVDr. Lubomír Chmelař, Ph.D.
- Využití čínské medicíny při léčbě psů a koček – MVDr. Jaroslava Bláhová
- Praktická psychoterapie NLP – Sindy Katayama
- Body zdraví – Eva Joachymová
- Respektovat a být respektován (kurz výchovných a motivačních postupů a komunikačních dovedností) – komunikace oprávněných požadavků a emoce – PhDr. Jana Nováčková, CSc., PhDr. Dobromila Nevolová
- Rekvalifikační kurz Poradce zdravého životního stylu – EDUCA – Institut celoživotního vzdělávání s.r.o.
- Stáž včetně supervize v hipoterapeutické ambulantní péči v délce 300 hodin. – Mgr. Šárka Smíšková (Isar, z.s.)
- Rozvoj osobnosti s pomocí koní – Zdeňka Pohlreich
- Rekvalifikační kurz Pečovatel/pečovatelka o děti ve věku 0 – 15 let – EDUCA – Institut celoživotního vzdělávání s.r.o.
- Rekvalifikační kurz Lektor – EDUCA – Institut celoživotního vzdělávání s.r.o.
- Bach Internacional Education Programe – Level 1 – Course approved by The Bach Centre, Dr. Katarina Michel
- Systemická práce s rodinou – Vzdělávací a tréninkový institut HERMÉS Praha
- Poruchy autistického spektra bez intelektového handicapu – Aspergerův syndrom, autismus, přístup a metody práce – PhDr. Kateřina Thorová, Ph.D.
- Školní zralost a zápis do školy – Mgr. Jiřina Bednářová
- Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního a mladšího školního věku – Mgr. Jiřina Bednářová
- Rozvoj percepčně kognitivních funkcí u dětí předškolního věku – PhDr. et Mgr. Zdeňka Michalová
- Pedagogické minimum pro instruktory odborného výcviku – EDUCA – Institut celoživotního vzdělávání s.r.o.
- Metoda dobrého startu – PhDr. Jana Swierkoszová
- Reiki Master Teacher – Ing. Nelia Novitska
- Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením I. – PhDr. Dana Krejčířová
- Diagnostika míry školní připravenosti. Užívání MaTeRS mapujícího testu školní připravenosti – Mgr. Helena Vlčková, Mgr. Simona Poláková
- Konference Klient se speciálními potřebami, klient s DMO (účast současně i jako přednášející) – Sdružení pro komplexní péči při dětské mozkové obrně, z.s.
- Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením II. – PhDr. Dana Krejčířová
- Praktická aromaterapie pro každého – Adéla Zrubecká (Nobilis Tilia)
- Konceptuální učení – příprava dětí se SVP na vstup do školy – Mgr. Karolína Ranglová
- Certifikační vzdělávání pro lektory Znakového jazyka pro batolata Baby Signs® a programu Go Kids® Rozvíjím se
- Využívání diagnosticko-dynamického přístupu v poradenské praxi (absolvováno bez závěrečné zkoušky – těhotenství/porod) – Národní ústav odborného vzdělávání
- Aromaterapie – Celostní péče o maminky (těhotenství a porod) a děti – Adéla Zrubecká (Nobilis Tilia)
- Orientační logopedické vyšetření – PhDr. Václava Tomická, Ph.D.
- Hyperaktivní, hypoaktivní a agresivní dítě v mateřské škole – PaedDr. Zdeněk Martínek
- ADHD ve třídě, školní družině – Mgr. Jaroslava Budíková
- Prevence rizikového chování žáků s poruchou autistického spektra – Mgr. Miroslav Vosmik
- Úvod do Neuro-vývojové stimulace – Pohybem se učíme® – Mgr. Marja Volemanová
- Neuro-vývojová stimulace ve školní praxi – Pohybem se učíme® – Mgr. Marja Volemanová
- Školní zralost – Pedagogicko-psychologická poradna STEP
- Nevýchova – nový kompletní kurz s rozšířením pro mrňousky, další návazné vzdělávání formou aktuálních webinářů – Mgr. et. Mgr. Katka Králová
- Profesionální zooterapie v sociální práci I – Elva Help z.s.
- Profesionální zooterapie v sociální práci II – Elva Help z.s.
- Prevence a řešení stresového chování u dětí s autismem – Linda Cecavová
- Online konference pro učitele MŠ (zaměření Montessori) – Růst společně
- Mezinárodní online Montessori konference – Růst společně
- Montessori filosofie a principy – Mgr. Dita Dlouhá
- Specifika smyslového vnímání u dětí s autismem – Olga Bogdashina
- Montessori praxe – kompletní kurz – Irena Kubantová
- Online Montessori konference – Jak rozvíjet neomezený potenciál dětství – Růst společně
- Diplomový Montessori kurz pro věk 3-6 let – Mgr. Dita Dlouhá
- Rizikové chování dětí a mládeže v důsledku týrání, zneužívání a zanedbávání – PaedDr. Zdeněk Martínek
- Mezinárodní online Montessori konference – Jak podpořit neomezený potenciál dětství – Růst společně
- Montessori cestou pro věk 0 – 3 roky – Mgr. Dita Dlouhá
- Workshop v oblasti koučování s koňmi se zaměřením na práci s hranicemi (Hranice – zdroj klidu a porozumění) – Simona Šašková
- Online Montessori konference – Jak využít potenciálu prvních tří let života dítěte? – Růst společně
- Logopedická prevence v MŠ aneb podpora řečového rozvoje u dětí v praxi – Mgr. Kateřina Vondráčková
- Logopedická prevence v MŠ aneb podpora řečového rozvoje u dětí v praxi II. – Mgr. Kateřina Vondráčková
- Wellbeing v praxi – Učíme společně, Lucie Samková
- Konference Dětská rehabilitace (účast současně i jako přednášející) – Krajská zdravotní, a.s.
- Kurz Spolu ven – Učíme se venku
- Metody a postupy podpory rozvoje dětské řeči v mateřské škole – Mgr. Kateřina Vondráčková
- Dítě s narušenou komunikační schopností v mateřské škole – Mgr. Kateřina Vondráčková
- Koncentrace, volba a napojení – Karen Pearce
- Rozvoj smyslového vnímání u předškoláků – Mgr. Marcela Zajícová
- Pojďme si hrát s koňmi – hiporehabilitace Svítání – Mgr. Veronika Piačková
- Shift – sedmitýdenní intenzivní transformační program pro podnikatelky (koučink) – Mgr. Simona Šašková
- Výcvik v Somatickém koučování® – Adéla Barešová, Ondřej Charvát, Gabriele Hoppe-Stux
Pracovní pozice, na kterých Barbora sbírala/sbírá své zkušenosti:
- Odborné učiliště pro žáky s více vadami s.r.o. – speciální pedagog, vedoucí oboru Zahradnické práce
- OSVČ – speciální pedagog (s využitím zooterapie), alternativní terapeut, poradce zdravého životního stylu
- MARTIN o.p.s. – lektorka volnočasové aktivity – canisterapie
- Domov pro seniory Slunečnice – aktivačně-motivační pracovník se psem, lektorka volnočasové aktivity – canisterapie
- OVB Allfinanz, a.s. – obchodní vedoucí
- Duhová cesta, z.s. – zakladatelka a ředitelka neziskové organizace, speciální pedagog, celostní terapeut, specialista na zooterapii, lektor (zde stále působí)
- EDUCA – Institut celoživotního vzdělávání s.r.o. – ředitelka institutu, lektor rekvalifikačního a kvalifikačního vzdelávání
- Mannaz – terapeutická školička s.r.o. – spolumajitelka a jednatelka firmy, speciální pedagožka, vedoucí terapeutka, metodička (zde stále působí)
- Odbor sociálních věcí a zdravotnictví – sociálně právní ochrana dětí (Louny) – externí lektor školení pro pěstouny, externí speciální pedagog pro terapeutickou práci s dětmi v pěstounské péči (zde stále působí)
- Mateřská škola MANNAZ s.r.o. – ředitelka MŠ, spoluzakladatelka, jednatelka (zde stále působí)